وظایف کتابخانه های دانشگاه
برخی از مهمترین وظایف مدیریت کتابخانه ها در تهران و اصفهان عبارتند از :
- تهیه و تامین منابع علمی مورد نیاز از داخل و خارج کشور؛
- سازماندهی منابع اطلاعاتی؛
- ارائه آموزش به اعضا، در خصوص استفاده از منابع و خدمات کتابخانه؛
- اشاعه اطلاعات؛
- ارائه خدمات مشاوره اطلاعاتی، عضویت و امانت؛
- تولید بانک های اطلاعاتی، در راستای ماموریت های دانشگاه؛
- فراهم سازی شرایط محیطی خوب برای مراجعه کنندگان؛
- هدایت، نظارت و ایجاد بسترهای تعاملی مناسب با دانشگاه ها و مراکز اطلاع رسانی داخلی و خارجی در جهت همکاری متقابل و امانت منابع بین کتابخانه ای؛