با توجه به وجود زیرساخت مناسب سخت افزار، نرم افزار، پهنای باند و امنیت اطلاعات و ارتباطات ، نیروی متخصص در حوزه علوم فناوری اطلاعات و نیروی متخصص در زمینه علوم نرم افزار ، برخورداری از توان علمی و دانشگاهی در مرکز فناوری اطلاعات و خدمات علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر بدینوسیله این مرکز آمادگی خود را در خصوص ارائه هرگونه خدمات در حوزه فناوری اطلاعات و نرم افزار در پنج سرفصل به شرح زیراعلام می دارد:
1- فناوری اطلاعات
-رائه خدمات نصب و راه اندازی و میزبانی ایمیل
-ارائه خدمات نصب و راه اندازی و میزبانی وبسایت
-پیاده سازی استانداردهای امنیت اطلاعات
-پیاده سازی اتاق سرور امن
-نصب و راه اندازی انواع سرویسهای شبکه
-مدیریت و پیکربندی تجهیزات سیسکو
-طراحی و پیاده سازی کلیدهای رمزنگاری و رمزگشایی
-ارايهي راهكارهاي بهرهگيري از شبكههاي خصوصي مجازي
-ارايهي راهكارهاي امنيت اطلاعات در شبكههاي كامپيوتري
-مشاوره در تمامی حوزه های فناوری اطلاعات
-مدیریت و پیاده سازی انواع پراکسی سرور و فایروال
2- نرم افزار
-سامانه های داده کاوی
- تحلیل، طراحی و تولید سیستم های مجازی ( خرید و فروش و ...)
-سیستم های اطلاعات مدیریت
-معماری اطلاعاتی سازمان
-تحلیل، طراحی و تولید انواع نرم افزارهای کاربردی مطابق با نیاز مشتری
-تحلیل، طراحی و پیاده سازی نرم افزارهای مدیریت پروژه
-تحلیل، طراحی و پیاده سازی سیستم اتوماسیون اداری
-تحلیل، طراحی و پیاده سازی انواع سیستمهای آرشیو الکترونیکی
-طراحی و پیاده سازی سیستم اتوماسیون مالی
-تحلیل، طراحی و تولید سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتریان
-تحلیل، طراحی و تولید انواع وب سایتهای اینترنتی سازمانی
-تحلیل، طراحی و تولید پورتالهای سازمانی جهت کاربرد در مراکز مختلف
3- سخت افزار
-مشاوره و راهنمایی جهت خرید سخت افزارهای تخصصی
-خرید انواع تجهیزات سیسکو مطابق با نیاز مشتری
-خرید انواع سرورهای شبکه مطابق با نیاز مشتری
-خرید انواع سخت افزارهای کامپیوتری خاص مطابق با نیاز مشتری
4- آموزش و تحقیق
برگزاری انواع دوره های کوتاه مدت و بلند مدت بصورت مجازی مطابق با نیاز مشتری
-برگزاری دوره های تخصصی لینوکس
-برگزاری دوره های تخصصی سیسکو
-برگزاری دوره های تخصصی شبکه
-برگزاری دوره های تخصصی زبانهای برنامه نویسی تحت وب
-برگزاری دوره های تخصصی زبانهای برنامه نویسی کاربردی
-برگزاری تمامی دوره های تخصصی مرتبط با علوم فناوری اطلاعات
5- خدمات و پشتیبانی
ارائه خدمات پشتيباني قبل از انعقاد قرارداد: قبل از انعقاد قرارداد ارائه خدمات پشتيباني ما بصورت مشاوره و راهنمائي مشتريان در جهت انتخاب راهکار مناسب خواهد بود.
-ارائه خدمات پشتيباني در زمان فروش: اين خدمات شامل نصب، آموزش و راه اندازي نرم افزارهاي ارائه شده به مشتريان خواهد بود. در این مرحله این پژوهشکده تا زمان عملياتي شدن پروژه در کنار شما خواهند بود.
-ارائه خدمات پشتيباني پس از فروش : اين خدمات به دو صورت ارائه ميگردد:
-ارائه خدمات پشتيباني در قالب قرارداد پشتيباني که با انعقاد قرارداد پشتيباني بصورت ساليانه سرويس هاي مورد نياز بصورت دوره اي و موردي بر مبناي نياز ارائه خواهد شد.
-ارائه خدمات پشتيباني بصورت موردي که در صورت نياز به ارائه سرويس پشتيباني اين سرويس بصورت موردي و بر اساس درخواست مشتري ارائه خواهد شد.